آخرین اخبار
کد مطلب: 73117
ايام پاياني شعبان زمان حسابرسي اعمال است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1353

آيت‏ الله عبدالله جوادي‏ آملي در جمع کارکنان نيروي زميني سپاه پاسداران، خانواده شهدا، اعضاي ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان پاکدشت و جمعي از اهالي محلي در مسجد قائم آل محمد (عج) محله احمدآباد دماوند اظهار داشت: آنچه در بخش پاياني ماه پرخير و برکت شعبان مهم بوده، اين است که ما مسئله محاسبه را درست ارزيابي کنيم.

وي ادامه داد: سر اين نکته در آن است که همه ما در هر شبانه‏روزي موظف هستيم تا اهل حساب باشيم، زيرا بهترين سرمايه که عمر است را مي‏دهيم و بايد در برابر اين سرمايه چيزي به دست آوريم.

اين مرجع با اشاره به احاديثي از ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: در احاديث ائمه اطهار (ع) نيز آمده است که "کسي که اهل حساب نباشد، از ما نيست".

وي تصريح کرد: اما راز طرح اين محاسبه در چنين روزي يعني ايام پاياني ماه پرخير و برکت شعبان آن است که هر کس براي خود يک دوره سالانه دارد.

جوادي‏ آملي اضافه کرد: دوره سالانه يک کشاورز روز نخست فصل پاييز است؛ دوره سالانه يک دانشجو روز نخست سال تحصيلي است و سال عمومي نيز که همه دارند در ماه فروردين است؛ البته اين دوره سالانه مربوط به نو شدن حيات گياهي است و نمي‏تواند براي حيات انساني نيز احتساب شود.

اين مرجع عالي‏قدر جهان تشيع افزود: اما آن سالي را که دين در دعاها و روايات تعقيب مي‏کند، اين است که اول ماه مبارک رمضان، اول سال است.

وي ادامه داد: اين موضوع علاوه بر دعاهاي روز نخست ماه مبارک رمضان در رواياتي که اين ماه مبارک را معرفي مي‏کند نيز آمده است.

جوادي ‏آملي اضافه کرد: کساني که در مسائل اخلاقي، محاسبه نفس و مراقبه نفس کار مي‏کنند، عمري که سرمايه است مي‏دهند و چيزي که برابرش مي‏گيرند را در روزهاي پاياني ماه شعبان و آغاز ماه مبارک رمضان محاسبه مي‏کنند.

 خبرنگاري سلام لردگان به نقل از سايت بسيج نيوز

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس